»
Blog » Rolul ambalajelor si al etichetelor

Rolul ambalajelor si al etichetelor

Ambalajele si etichetele indeplinesc o serie de roluri foarte bine definite, importante in acest sens fiind atat designul si culorile alese, cat si informatiile ce urmeaza a fi tiparite pe acestea. Va prezentam punctual care sunt rolurile si totodata obiectivele pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand va ganditi sa concepeti ambalajele pentru produsele dumneavoastra:
 

Protectie

In acest context, facem referire in primul rand la protectia fizica, impotriva unor socuri, vibratii sau variatii de temperatura la care produsul poate fi supus in cazul transportului. Totodata, la fel de importanta este si protectia impotriva diverselor elemente externe ce pot reprezenta riscuri de alterare a acestora. Ambalajele sunt bariera protectoare dintre produs si diverse impuritati din mediu, care pot dauna acestuia. In functie de tipul produsului, se va alege un ambalaj optim care sa asigure o perioada de viata cat mai indelungata a acestuia.


Grupare

Multumita ambalajelor, produsele pot fi transportate si grupate mult mai simplu si practic. Ganditi-va dar la economia de timp, spatiu si resurse financiare pe care transportul fructelor in saci sau lazi le aduce, spre deosebire de transportul unei singure bucati in parte. Desigur, gruparea este mai eficienta in cadrul produselor ce se vand vrac, dar se utilizeaza si pentru celelalte produse.

Informativa

Ambalajele si etichetele au functie informativa pentru cei ce cumpara produsele noastre. Ele trebuie sa ne comunice diverse informatii, precum: ingrediente, mod de utilizare, conditii de depozitare etc. In functie de produse, exista un set de informatii reglementate de legislatia intenrationala si nationala cu privire la produs, ce trebuie sa apara mentionate pe ambalaj.


Marketing

Putem spune cu certitudine ca ambalajul are functia de a vinde. Marile branduri dispun de departamente special integrate in companie, cu scop in studierea elementelor de captare a atentiei si a influentarii deciziei de cumparare a consumatorului. Este important ca ambalajul si eticheta sa fie create in deplina concordanta cu elementele de design ale firmei, pentru a exista o continuitate intre activitatile dumneavoastra de promovare. Nu ezitati sa testati ambalajele prin intermediul unui focus grup, inainte de a le reproduce la scala mare.

Confort

Ambalaje trebuie produse in asa maniera incat sa indeplineasca functia de confrt. Cumparatorul nu va alege un produs care este greu de ambalat. Spre exemplu, vom alege un bidon de apa la 5 l cu maner in detrimentul unuia fara maner, intrucat il vom transporta mult mai simplu. De asemenea, ambalajele pot determina doze de consum. Astfel, puteti opta atat pentru comercializarea si ambalarea produselor in doze mari, cat si in portii mici.

Siguranta

Etichetele si ambalajele au rolul de a oferi consumatorului un sentiment de siguranta. Va sti ca produsul este pastrat in conditii optime si consumul acestuia nu reprezinta un risc pentru sanatatea lui. Aceeasi idee de siguranta o va induce consumatorului si existenta unui sigiliu.